Французькі студенти-дизайнери Уго Маупетіт та Вівіан Фішер розробили спосіб переробки старих жувальних гумок на кольорові пластикові колеса для скейтборду, пише Dezeen.

Фото: Dezeen

Вони встановили спеціальні дошки в міських районах Нанта, куди можна було наклеїти використану гумку, замість того, щоб скидати її на землю.

Щотижня гумки збирали і подрібнювали разом із дощечкою для збору, зробленою з поліметилметакрилату (ПММА), який використовують для виробництва коліс. На одне колесо йшло від 10 до 30 гумок, залежно від їхнього розміру та твердості вироба. 

Фото: Dezeen

«Ми зібрали більше 60 жувальних гумок за допомогою однієї дошки. Можна збирати кілька тисяч штук щомісяця, але оскільки ми не отримали дозволу від міста Нант для масового встановлення дошок, ми не змогли це перевірити», – розповів Маупетіт.

Більшість сучасних гумок складаються з синтетичного каучуку, який називається поліізобутилен, який також використовується для створення автомобільних шин.

У процесі виготовлення коліс жувальна гумка змішується зі зв’язуючою речовиною та натуральними барвниками перед формуванням під тиском, щоб створити колесо для скейтборду, яке буває чотирьох розмірів та трьох рівнів твердості.

Фото: Dezeen

Після зносу колесо жувальної гумки знову можна подрібнити й розплавити, щоб створити нове колесо, утворюючи таким чином замкнену систему.

Студенти уявляють, що система найкраще буде функціонувати як співпраця між такими великими брендами, як марка скейт-одягу Vans та материнською компанією Mentos Perfetti Van Melle, яка є одним з найбільших у світі виробників кондитерських виробів та жувальної гумки.

«Надзвичайно важливо для брендів брати участь у такому питанні просто тому, що транснаціональні компанії є найбільшими виробниками промислових відходів. Переробляючи ці відходи, компанія витрачає менше матеріалів і заробляє гроші на тому, що спочатку було відходами», – пояснив Маупетіт.

За підрахунками, лише 10 відсотків гумок утилізується правильно, а це означає, що лише у Великобританії місцеві ради повинні витрачати 60 мільйонів фунтів стерлінгів на рік на очищення інших 90 відсотків.