Ступінь затребуваності велосипеда в Швейцарії не тільки не скоротилася з моменту початку карантину, але навіть значно збільшилася, чого не скажеш про інші види транспорту

Під час карантину ступінь завантаженості потужностей швейцарських ремонтних велосипедних майстерень постійно була на дуже високому рівні. Про це повідомив Даніель Шерер, генеральний директор галузевої «Асоціації швейцарської торгівлі велосипедами 2Rad Schweiz».

За його словами, роботою багато учасників Асоціації завантажені на десять днів вперед, а часом і на три тижні.

Також Д. Шерер вважає, що є всі ознаки того, що продажі власне нових велосипедів також почнуть збільшуватися. Адже багато швейцарців раптом заново відкрили для себе велосипеди як спосіб організації проведення дозвілля.

«Я впевнений, що серед них є і ті, хто тепер пересів на велосипеди – особливо на електричні – для поїздок на роботу. Але тут я сумніваюся, що ця тенденція триватиме довго і виявиться стійким трендом », – додав він.

Оскільки велика частина швейцарців живе відносно далеко від місця роботи, то велосипед, за словами Д. Шерера, якщо і має якесь майбутнє в повсякденному житті, то перш за все «в якості складової частини комбінованих транспортних рішень: вранці до залізничної станції на велосипеді, потім далі на громадському транспорті на роботу, а ввечері додому в зворотному порядку».

У той же час, Йорг Бекманн, соціолог, директор розташованої в Берні швейцарської «Академії транспортної мобільності» цілком міг би уявити собі, що прискорюється процес переходу людей на інші види транспорту, в тому числі з метою поїздок на роботу і назад. Це, за його словами, вже зараз виражається, наприклад, в різкому збільшенні обсягів продажів електричних велосипедів.

«Цілком можливо, що багато миттєвих мігрантів будуть використовувати свої велосипеди в якості вимушеного засобу вирішення проблеми громадського транспорту, який теж опинився на карантині, що вельми ускладнило для багатьох подолання дороги до місця роботи і назад. Люди тому зараз масово відмовляються від старих стереотипів і терміново придумують собі нові схеми і транспортні алгоритми », – говорить він.

Цей процес соціолог спостерігає і в своєму найближчому соціальному оточенні. Там, де раніше утворювалися автомобільні пробки, сьогодні на порядку денному знаходяться велосипедні затори.

Суб’єктивні враження підтверджуються і об’єктивними фактами та цифрами: ступінь затребуваності велосипеда в Швейцарії не тільки не скоротилася з моменту початку карантину, але навіть значно збільшилася, чого не скажеш про інші види транспорту.

Аналітичне дослідження Mobis, проведене Вищою технічною школою (ETH) Цюріха, показує, що за період карантину та самоізоляції кілометри, які були «намотані» швейцарцями на велосипеді, значно перевищили середній показник. Всього за кілька днів загальна дистанція, пройдена на двоколісній машині, збільшилася у країні майже втричі в порівнянні з осінню 2019 року.

Й. Бекманн нагадує, що цей велосипедний бум, посилений пандемією, почався ще задовго до настання коронавірусної кризи. Однак зараз, коли громадський транспорт все ще залишається фактором ризику і місцем можливого зараження, він посилився.

З іншого боку пандемія в Швейцарії, як на зло, супроводжувалася прекрасною, майже літньою погодою. Всі ці фактори разом, можливо, і зіграли роль імпульсу, який катапультував велосипед на самі верхні позиції у всіх основних транспортно-аналітичних рейтингах.

«Чи стане нова структура мобільності стійким трендом? Це залежить від рамкових соціальних умов, особливо від політики влади всіх рівнів в області транспортного планування», – каже Й. Бекманн.

Велосипедний транспорт в Швейцарії – це не модна данина і не ідея, що виникла в рамках чергового «покращення» з метою зробити модно і «так, як у всіх». Велосипед в країні з невеликими відстанями в компактних містах (а за це слід дякувати демократії і федералізму) може і справді стати «рішенням останньої милі» для тих, хто змушений їздити на роботу або у справах.

Уряд Швейцарії, Федеральна рада, 13 травня 2020 року повідомила, що з прийняттям нового закону про велосипедний транспорт вона планує забезпечити наявність в країні більш якісних і безпечних велосипедних доріжок.

За матеріалами swissinfo.ch

ЗАЛИШИТИ ВІДГУК