По телевізору катання на ковзанах часто виглядає як вид спорту, який застряг у часі. Камери не висять на дротах над дією або не розташовані близько до льоду, щоб динамічно дивитися на фігуристів, що катаються. Натомість кілька стаціонарних камер, встановлених навколо ковзанки, перекидаються з одного виду на другий, коли доступний кращий кут. Це часто нудно дивитися.

Але набагато більш захоплюючі способи зйомок катання на ковзанах з’явилися в соціальних мережах, і одна людина, зокрема, зробила своє ім’я синонімом перетворення цього виду спорту на щось вражаюче для перегляду. Джордан Кован транслює свої відео у своїй програмі On Ice Perspectives.

Багато інших намагаються зробити відео, схоже на те, яке Кован завантажує на свої канали. Але його перевага полягає в тому, що він був професійним фігуристом, який представляв команду США на міжнародних змаганнях, шість разів змагався на чемпіонаті США з фігурного катання.

Інші професійні фігуристи довіряють йому на льоду, бо він один із них.

Здатність Коуана кататися на ковзанах дозволяє йому йти в ногу з фігуристами і тримати їх у кадрі своєї камери, рухаючись на швидкості на ковзанці. Замість того, щоб слідкувати за фігуристами, він, як правило, рухається по шляху їхнього польоту, отримуючи найкращий ракурс. В його відео легко побачити техніку фігуристів та те, як саме вони змінюють свою вагу при кожному русі та переході. Це чисто фан-сервіс.

Кован відвідує ковзанки по всьому світу, щоб стрімити з майбутніми фігуристами, а також нинішніми та колишніми фігуристами олімпійського рівня.

З моменту запуску каналу у 2018 році він завантажив понад 900 відео, і загалом вони зібрали понад 25 мільйонів переглядів на всіх платформах.

Слід зазначити, що колишня перша леді Мішель Обама нещодавно запостила у своєму Twitter відео, на якому видно, як Старр Ендрюс, старший призер команди США, танцює під Black Like Me Міккі Гайтона. Нещодавно його прослуховували, щоб допомогти у зйомках програм CBC «Битва за леза» та ITV «Танці на льоду».

Кован відповів на декілька запитань електронною поштою, щоб пояснити свою техніку, технології та цілі зйомки для On Ice Perspectives.

– Що спонукало вас почати програму On Ice Perspectives?

– Переглядаючи зйомки катання на ковзанах у соціальних мережах, я відчув, що існує розрив між тим, що я бачив, і справді надихаючим вмістом, захопленим, скажімо, у світі танців чи гімнастики. Я подумав, чи хтось, хто має інсайдерський доступ, але також знає кіно та соціальні медіа, може зробити для катання те, що зробили кілька чудових танцювальних відеооператорів для якості танцювального контенту, який ми звикли бачити по телевізору та в соціальних мережах.

– Якими технологіями ви користуєтесь і яким є ваш робочий процес? Чи використовуєте ви будь-яке спеціальне спорядження, яке ви сконструювали самі? І як щодо того, яку технологію ви могли б використовувати в майбутньому?

– Камерою, яку я використовую для більшості робіт, які ви бачите на On Ice Perspectives, є бездзеркальний A7III від Sony на карданному підвісі DJI Ronin SC з мікрофоном Rode для звуку. Для редагування я використовую Final Cut Pro X на MacBook Pro.

Я постійно вдосконалюю обладнання, яке складає мій робочий процес. Мені подобається думати, що я єдина людина, яка використовує деякі конфігурації, які я покращив. Але реально кажучи, все, що я використовую, є стандартним і доступним для всіх.

Коли я знімаю для мережевих шоу, я зазвичай використовую обладнання для кінокамер з великими кінооб’єктивами. На даний момент я не можу володіти установкою такого калібру. І оскільки моєю метою є досягти кінематографічної переваги у відео, якими я ділюсь, моя кінцева мета – мати власну установку, яку я можу використати для створення такого рівня якість.

– З точки зору глядача, здається, ви дійсно можете мати зв’язок із фігуристами, яких ви записуєте. Кадри часом відчувають майже моторошну синхронізацію з їх рухами. Чи можете ви пояснити, як ви це робите?

– Мені пощастило, що я був танцюристом збірної США, і тому я маю вбудоване шосте почуття, яке розвивають усі фігуристи, щодня тренуючись на льоду з чемпіонами світу та Олімпійських ігор. Я часто не можу відповісти, чому на даний момент я знаю, куди піти, щоб отримати хороший кут предмета, але я знаю, що це завдяки моєму навчанню, і я вдячний за це.

Я думаю, що операторська робота під час телевізійних змагань на ковзанах залишає бажати кращого. Це дуже плоско.

-Це щось ви намагаєтеся змінити зі своїм стилем зйомки?

– Абсолютно. Коли ви на льоду з елітними фігуристами, ви можете відчути швидкість, яку вони створюють. Фігури їхніх тіл повністю мають сенс лише тоді, коли їх розглядають з точки зору того, де на льоду вони їздили. Просто неможливо зобразити це на традиційних зйомках з дошок, які звикли бачити глядачі в ЗМІ.

– Які тенденції з’явилися у вашого змісту? Ви бачите, як шанувальники чіпляються до певного контенту більше, ніж інші?

– Це, як правило, рутина, створена під музику, яка порушує традиційне сподівання на катання на ковзанах, як крижана команда, що катається на ковзанах під Металіку або бурлеск. Це довело, що катання на ковзанах як вид мистецтва та танцю, пов’язане з популярною музикою, як і більшість тенденцій в Інтернеті. Той факт, що це також спорт, робить його винятковим.

-У який момент ви вирішили перетворити свій канал на бізнес через Patreon?

– З самого початку я знав, що не хочу залучати фігуристів, щоб мати можливість зосередитися на розвитку On Ice Perspectives. Що мені подобається в Patreon, це те, що він дає глядачам шанс підтримати не лише дуже значні витрати, пов’язані з запуском каналу, але й взяти участь у місії створення унікального контентного катання. На відміну від традиційного спонсора, мої меценати можуть пожертвувати лише кілька доларів і отримати доступ до додаткового вмісту, яким там обмінюються. І все це одночасно робить дуже реальний вплив на мою здатність продовжувати ділитися контентним катанням зі світом. У певному сенсі Patreon дозволяє меценатам більше пов’язувати те, що я роблю з On Ice Perspectives, а також із самим видом спорту.

– Які ваші цілі у On Ice Perspectives?

– Чесно кажучи, у мене їх так багато. Найдовше я зосереджувався на бажанні зняти гала, який слідкує за подіями фігурного катання на Олімпійських іграх, по-новому та унікально. Водночас я зосередився на бажанні продемонструвати прямі трансляції, і я сподіваюся, що одного разу зніму повне льодове шоу, зняте на камеру.

Джерело