Конкурентна боротьба техологічних та медичних компаній за доступ до тіла користувача є боротьбою за долю на багатотрильонному ринку. Трекери кількості кроків та розумні годинники були лише початком. Розумними стають одяг, контактні лінзи, навіть патчі для шкіри – наступне покоління натільної техніки набагато різноманітніше за попереднє.

Як ми потрапили сюди

Роками індустрія настільної техніки розвиваласьчерез власні зльоти та падіння. Зараз – час тотального проникнення гаджетів у повсякденне життя, зумовленого значним прогресом у технологіях та появою зручних користувацьких інтерфейсів.

Все більше користувачів воліють відстежувати свій стан, що призвело до рекордного зростання попиту на натільну техніку. Темп високий: сукупне середньорічне зростання (CAGR) очікується на рівні 18% – з $116 мільярдів у 2021 році аж до $265 у 2026.

Попит значний – достатній навіть для того, щоб Google не полишав намагань отримати долю ринку. Однак користувачів вже не загіпнотизувати маркетинговим камланням та «новітністю новинок». Втомившись від назграбних ремінців та маленьких екранів, користувачі почали шукати щось зручніше та цікавіше, а взагалі – щось більш оригінальне.

Окольцовані

І натрапили на розумні кільця. Легші та меньші за годиннами чи смартфони, фітнес-кільця від Oura набули швидкої та шаленої популярності – в той час як конкуренти на кшталт WHOOP та Fitbit наново вигадували звичайний годинник.

Перспективність ринку привернула увагу інших, які бажають отримати долю:

  • Орієнтоване на жінок Movano Ring має побачити світ у другій половині 2022 року та обіцяє забезпечувати медичного рівня моніторинг хронічних захворювань, будучи «достатньо стильним на кожен день»;
  • Французська fittech компанія Circular створил кільце вагою чотири грами, зараз збирає передзамовлення і бачить своєю аудиторією жінок, яким обіцяє вимірювати та відстежувати пульс, сон та рівень енергії.

Костюмчик сидить

В очікуванні того, що обсяг ринку сягне $5,3 мільярдів, виробники гаджетів вимушені змінити свої стратегії.

  • Березень 2021 року: Cipher Skin залучила $5 мільйонів на розвиток технології розумних сенсорів, які можуть бездротово інтегруватись в одяг;
  • Червень 2021 року: британський стартап Prevayl отримав £7,5 мільйонів на створення розумного спортивного одягу;
  • Серпень 2021: компания WHOOP оголосила ініціативу WHOOP Body – лінію одягу із вбудованою сенсорної технологією Any-Wear.

Наразі цікавість до цього сегменту лише набирає обертів, що призводить до появи нових гравців на кшталт Anthos або Wearable X. Не лишають його поза увагою і великі гравці: Google представив бренд Jacquard, а Samsung анонсував розумний одяг Human Fit.

Ніша розумного одягу лише формується, одяг з вбудованими сенсорами є лиш першим кроком в напрямку тканин з інтегрованими сенсорами – а ось ця розробка стане проривом у довгостроковому (можливо, пожиттєвому) відстежуванні здоров’я та рівня фізичних навантажень.

«Контактний» спорт

Компанія Mojo Vision нещодавно оголосила про залучення $45 мільйонів на виведення на ринок розумних лінз. Поєднання доповненою реальності з натільними гаджетамизацікавило цілу низку спортивних вендорів – зокрема, adidas.

Створені для людей із вадами зору, продукти Mojo Vision також розраховані на атлетів та поціновувачів фітнесу. Прототип містить датчики руху та процесор, які створені виключно для використання без рук та які дозволяють власникам бачити на сітківці ока дані у режимі реального часу.

«Інновації в галузі натільних гаджетів у тому вигляді, в якому вони існують, досягли стелі», – слушно помітила компанія у прес-релізі стосовно дослідження, в якому взяли участь 1300 атлетів.

Коли Mojo Vision отримає погодження від Федерального управління з санітарного нагляду, вона вийде на ринок. Щоправда, там вже буде InWith Corporation, яка також розробляє розумні лінзи для очей.

На власній шкурі

Дивлячись у майбутнє, науковці розробляють сенсори, які будуть кріпитись безпосередньо до тіла. Враховуючи поточний рівень зацікавленості у натільних гаджетах, аналітики прогнозують цьому сегменту обсяг у $18 мільярдів до 2027 року. Наліпки першого покоління вже розробляються.

Інженери Каліфорнійського університету в Сан-Дієго створили наліпки, які протягом тривалого часу стежать за тиском та пульсом, а паралельно моніторять рівень глюкози, кофеїну та алкоголю у крові. Дослідники Advanced Institute of Technology, створеного Samsung, розробили гнучкий та адаптивний пристрій, що відчувається «як частина шкіри», а також відображає біометричну інформацію без додаткових пристроїв.

Поки що такі сенсори-наліпки лише в самому початку еволюційного шляху, а от безголкові засоби для хворих на діабет вже є дуже затребуваними. Стартапи Bioling, BlueSemi та Graphwear залучили мільйони інвестиційних доларів на створення неінвазивних методів моніторингу глюкози.

Спітніле майбутнє

Вчені дізнались, що звичайний піт містить дані про негаразди зі здоров’ям та допомагає оцінити стан справ із тренуваннями. Зокрема, може повідомляти про стрес або перевантаження. На третьому році пандемії багато уваги прикуто до вигоряння – і натільні технології, що моніторять стан стресу, відкривають безліч можливостей не лише для адептів фітнесу, але й для практикуючих уважність.

Зокрема, компанія Xsensio нещодавно залучила $4,6 мільйони для створення наліпки на тіло, яка вимірює рівень кортизолу у поті.

Дивлячись наперед

Розумні годинники нікуди не подінуться, однак на їхне місце вже претендують гаджети нового покоління. Вони також стикаються з викликами, наштовхуючись на провалля між життєздатністю продукту та комерційною життєздатністю – деякі роками чекають на дозвіл Федерального управління з санітарного нагляду.

Щоб бути успішними, компанії мають знайти «золоту середину» між медичними дослідженнями, незрозумілими та складними для пересічного користувача, та гаджетами, які є не більш ніж стильним аксесуаром.