Останнім часом ринок фітнес-стартапів та sporttech взагалі став неймовірно конкурентним, активним та перспективним. Як ми нещодавно писали, лідер ринку, компанія Peloton, переживає не кращі часи – вартість акцій впала з липня 2021 року на 78%. Тож місце потужного альфа-лідера в цілому вакантне і багато хто намагається стати «королем гори». Одним з таких претендентів є компанія Ergatta, яку в 2019 році створили Алессандра Готбаум та Том Аулет. Компанія створює підключені гребні тренажери, додає до традиційної моделі власне програмне забезпечення і дуже непогано себе почуває на ринку.

Продукт

«Наші тренажери створені саме для дому. Вони елегантні, зроблені з дерева, вони виглядають як частина меблів, вони компактні та вони підвищують естетичний рівень кімнати, в якій знаходяться», – розповідає Том Аулет, генеральний директор компанії.

Продукція Ergatta ніколи не передбачала встановлення в тренажерних залах. Окрім витонченого дизайну, успіху компанії сприяло зростання протягом останнього десятиріччя популярності веслування. Немало для цього зробили кросс-фіт та серіал «Картковий будинок», в одній з серій якого головний герой високо оцінював гребні тренування та займався ними.

Потім на популярність стало працювати загальне зростання підключеного фітнесу. Оціночна вартість приватних компаній сягнула космосу, ринкова капіталізація публічних компаній на кшталт Peloton сягнула найвищих показників в історії, а традиційні магазини тренажерів побили рекорди відвідуваності на старті введення пандемічних обмежень.

Незважаючи на те, що протягом останні місяців ситуація потрохи змінюється, підвалини для боротьби між гравцями ринку підключеного фітнесу закладені.

Технологія

Тож, чому саме веслування? Чим сидіння у штучному човні без води так приваблює спільноти тих, хто займається фітнесом? Відповідь складається з двох частин.

По-перше, веслування – це дивовижне тренування. З фізіологічної точки зору, дуже важко отримати більш ефективне тренування за гребний тренажер – воно залучає майже всі групи м’язів та не вимагає особливої фізичної форми. По-друге, такі тренажери мають дивовижну бізнес-складову:

  • Зберігання. Гребний тренажер зберігається дуже зручно, не займаючи багато місця. Згідно слів Аулета, компактність розташована на другому місці (після ціни) серед факторів, що сприяють чи відштовхують покупців;
  • Профіль користувача. Гребні тренажери влаштовують особистостей, які бажають вести здоровий спосіб життя, однак є інтровертами та не цікавляться груповими тренуваннями;
  • Тренди. Гребні тренування стають популярними через їхній темп. Особливу увагу до них викликала розповсюдженість кроссфіту та «Orange Theory» (годинні високоінтенсивні заняття).

Однак для отримання форми та проведення тренувань не завжди потрібен тренажер за $2199. То що ж робить Ergatta такою привабливою?

Гейміфікація фітнесу.

Досвід Ergatta

Тренуючись на Ergatta, користувач насправді є залученим у гру – ту, яка занурює його в конкурентне середовище, персоналізує зворотній зв’язок та допомагає безкінечно покращувати досвід.

Можливо, це і стало головною конкурентною перевагою. Навіть ті користувачі, які не вважають себе «геймерами», отримують драйв від того, що демонструє їм програмне забезпечення їхнього тренажера.

Однак – і це важливо – фундаментально Ergatta лишається фітнесом. Гемінг – лише інструмент для розваги та утримання користувачів. Якщо компанія змогла знайти прибутковий перетин діаграми Венна, то матиме зиск і від непевного ринку фітнесу, і від фундаментальних потреб людської поведінки.

Адже згідно результатів дослідження, що його у 2021 році провів Ден Фромер та The New Consumer, після пандемії лишилось декілька сталих поведінкових трендів:

  • 90% користувачів, що стали тренуватись вдома, змогли перетворити це на постійну звичку;
  • 65% користувачів віддають перевагу домашнім тренуванням;
  • 41% користувачів вважають, що найближчі 12 місяців будуть тренуватись лише вдома;
  • 87% користувачів повідомили, що вони як мінімум 50% тренувань проводитимуть вдома.

Що ж стосовно гейміфікації та її популярності, наведемо просту цифру: $69 мільярдів Microsoft віддає за студію-розробника комп’ютерних ігор.

Компанія Ergatta витрачає доволі великі кошти на програмне забезпечення та, за словами Аулета? З точки зору витрат біль схожа на компанію-розробника комп’ютерних ігор.

Є й інші компанії – зокрема, Zwift, LiteBoxer та Supernatural – які працюють саме на перетині фітнесу та ігор. Незважаючи на те, що термін «гейміфікація» до кінця не визначений для фітнес-галузі, все більше компаній намагатимуться їх поєднати.

Що попереду

Компанія залучила $30 мільйонів від низки інвесторів, серед яких – Techstars, Advance Venture Partners, Fifth Wall, Gaingels, Greycroft, Ханс Тунг та Марк та Марк Пінкус. Якщо розпитати Тома Аулета про те, на що компанія витратить ці інвестиції, стає зрозумілим, яким він бачить майбутнє.

Продаж гребних тренажерів – доволі нішевий бізнес, а то все пов’язане з іграми – ні. Засновник Ergatta вірить, що базований на іграх фітнес стане лідером ринку цифрового спорту. Тож поки компанія працює на поточному ринку, однак залишатись тут не планує, якими б не були довгострокові перспективи для гребних тренажерів.