За 18 рокiв компанія Keen встигла завоювати серця любителів туризму та активного відпочинку. Любов ця розпочалася з першої моделі взуття, яка мала назву Newport.

Keen – найбільш швидкозростаюча аутдор компанія у світі. Заснована вона відносно недавно, в березні 2003 року. Її засновники Мартін Кін і Рорі Фуест (Martin Keen і Rory Fuerst) поставили собі за мету створити сандалі, які забезпечували б захист пальців ніг.

Перша модель, що вийшла в компанії Keen, – Newport. Це було взуття, яке складно віднести до будь-якої з категорій. З одного боку, це, безумовно, відкриті сандалі, з іншого – Newport захищав і підтримував стопу користувача так само, як кросівок.

У цій моделі вперше з’явився знаменитий «бампер», що захищає пальці, так добре відомий у всіх наступних моделях взуття Keen. Друга особливість, характерна для Newport і всіх наступних моделей Keen, – широка і максимально комфортна для ніг колодка.

Спочатку планувалося, що покупцями такого взуття стануть моряки, а також люди, які віддають перевагу активному відпочинку, в тому числі на воді, адже Мартін Кін сам був завзятим моряком і аутдорщиком. Одначе Newport став по-справжньому універсальним взуттям. Захист пальців в поєднанні з потужним протектором підошви і водостійким верхом в подальшому зробили революцію в дизайні спортивних сандалій.

Фото: sport-marafon.ru

Незважаючи на полярність думок, компанія Keen удостоїлася призу «Запуск року», що присуджується експертами взуттєвого бізнесу.

Як все починалось

У 2004-му році після руйнівного цунамі в Південно-Східній Азії, в результаті якого загинули і пропали безвісти 280 000 людей, компанія Keen витратила весь річний рекламний бюджет на допомогу постраждалим. З того моменту народжується концепція Hybrid. Care – ідея про соціальну відповідальність бізнесу перед людством і навколишнім середовищем. З тих пір компанія Keen підтримує некомерційні благодійні організації, що борються з забрудненням природи, наслідками стихійних лих, бідністю, епідеміями та голодом. На сьогоднішній день компанія Keen витратила понад $7 млрд на те, щоб зробити світ трішки кращим.

2005-й рік. Компанія Keen формулює свою місію трьома словами: Create. Play. Care або Твори, Розважайся, Піклуйся. Компанія вкладає в цю мантру створення якісного продукту, який дозволить покупцям насолоджуватися тим, що вони люблять: туризм, подорожі, відпочинок, розваги, прогулянки та все, що завгодно! А також турботу про навколишнє середовище і тих людей, які цього потребують.

Справи компанії не розійшлися зі словами. При виробництві взуття Keen особлива увага приділяється використанню матеріалів вторинної переробки. Так, підошва і знаменитий бампер деяких моделей виготовляється з віджилих свій вік автомобільних покришок. Коробки, в яких взуття надходить у продаж, також робляться з переробленого паперу. Таким чином, Keen вносить свій маленький внесок у спільну справу охорони природи нашої планети.

Крім сандалій, у 2005 році Keen почала випуск взуття всіх типів. Поряд з черевиками і сандалями для активного відпочинку Keen виробляє черевики і для щоденного носіння. В легких, зручних Кінах, які захищають стопу, люди стали ходити на роботу, на вечірки і навіть на звані вечері. Тоді ж з’явилася дитяча колекція взуття.

У 2006 році Keen переїжджає з містечка Аламеда в Каліфорнії в найбільше місто штату Орегон Портленд. Зміна дислокації невипадкова – Північний Захід США – найкраще місце в країні для всіх видів активного відпочинку. Там зібралися любителі серфінгу, трекінгу, бігових і гірських лиж, каякінга, байкінгу. Саме тому Орегон і Вашингтон визнані спортивними штатами в США. Після переїзду Keen став ще ближче до своїх покупців, ну а додатковий бонус – більш низькі податки Орегону в порівнянні з Каліфорнією.

До цього моменту а асортименті Keen була вже сотня моделей, від в’єтнамок до трекінгових черевиків і бігових кросівок. Keen – солідний гравець на взуттєвому ринку. Його взуття можна було купити у тисячі місць по всьому світу, від рідної Каліфорнії до Нової Зеландії. Успіх компанії визнали всі: взуття Keen удостоїли безлічі нагород.

Фото: sport-marafon.ru

У 2008 році Keen вийшов на суміжні сегменти ринку – починається виробництво шкарпеток, сумок і рюкзаків. В основу покладена та ж концепція: функціональність, комфорт і універсальність. Якщо черевики для правої і лівої ноги робляться різними, то чому шкарпетки – однакові? Фішка шкарпеток фірми Keen – вони різні для правої і лівої ноги. У виготовленні сумок і рюкзаків активно застосовуються перероблені матеріали: алюміній, поліетилен, бавовна, гума та пластик.

Міжнародне визнання

У травні 2008 року був створений європейський штаб бренду, який базується в Роттердамі в Нідерландах.

На даний момент купити сандалі Keen та іншу продукцію цієї марки можна в будь-якому аутдор магазині в 70 країнах світу.

У травні 2010 року Мартін Кін покинув компанію Keen. Як він каже, компанія прекрасно розвивається, а він може зайнятися чимось ще. Мартін Кін почав працювати з ергономічними меблями. Ідеї зародилися у нього давно, коли він тільки починав працювати у своєму сарайчику. Мартін пробував займатися кресленнями сидячи – це не зручно, стоячи – через пару годин ноги сильно втомлювалися. Зі старого тракторного крісла він сконструював собі зручне робоче місце з положенням напівстоячи-напівсидячи. У грудні 2012-го його розробки отримали нагороду в номінації «кращий продукт».

За матеріалами sport-marafon.ru